"The Cove" Kolla på den!

Gläppade igenom tvn nyss och såg Oprah,
Jag är inte den som brukar kolla på hennes pogram,
Men gud nu va jag tvungen...
Hon visar delar av en dokumentär som heter "The Cove"
Handlar om vad äckel människor i Taiji i Japan gör mot delfiner.
Dom fångar in dom och fänglsar dom på zoon,
Men de stoppar inte där dom där idioterna slaktar dom också!
Den japanska regeringen låter dom slakta över 19 000 delfiner per år!
Va är de för fel på folk igentligen????
När en delfin är depprimerad är den inte som oss.
Vi måste hålla andan för att dö, delfiner behöver bara inte ta nästa andetag.
Och i den här dokumentär berättar han som är med att när han va yngre fick han va med om de.
Den kände delfinen Flipper gjorde så i hans famn och sen dess ahr han försökt stoppa de här.
De är en man jag ser upp till seriöst asså, han står för vad han tycker,
Och de är de inte många som gör om dessa ämnen.
Ville bara skriva och berätta lite om dokumentären.
Jag ska se den gör de ni också för de värkar få folk att se vad som verkligen händer.
Nu ska jag inte tjafsa mer om de skriver mer sen :)
Puss puss :*

Kommentarer
Manamonolauge säger:

Nice security code. Does it work?

2011-01-17 | 16:21:06
Bloggadress: http://manamonolauge.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback