Apoteket i Avesta

Okej nu måste jag bara få ur mig de här, har gått och varit förbannad över de nästan hela dagen!
När jag och mamma var på apotek i dag så höll jag på att få fnatt på hur dom va där inne alltså.
För de första va de 3 av 4 kassor öppna vilket är bra, de hålelr jag med om, men då ska väl dom inte krångla. Men de va en kassa där hon bara gick fram och tillbaka och tog knappt nån kund. Varför gjorde hon inte de? Hon hade kunnat stå kvar tycker jag, de va över 10 st före mig och mamma, tur som va var det en tant som inte orkade vänta så vi fick hennes lapp och då var det bara 7 nummer före oss. Dom kan liksom inte då ha alla kassor öppna så de flöder på, nej nej de går ju inte?! Folk gick liksom där i från för att dom inte orkade vänta på att de skulle bli deras tur. Men de kan jag förstå, vem vill sitta på en stol i en timme med hög musik och bara vänta? Och jag överdriver inte när jag säger en timme, för de va så länge jag och mamma fick sitta där. Sen för det andra så borde dom hålla koll på mer vad dom gör, för hon letade minst tjugo minuter efter min medicin och tog fram fel 3 ggr, och sen bara försvann hon med en annan kund i 5 minter så vi fick stå där och vänta på att hon skulle bli klar. Jag och mamma höll på att smälla av verkligen, jag va faktiskt tvungen att gå ut, annars hade jag sagt något dumt, och de kanske hade varit bra och sagt nått de tror jag också, kanske skulle ha gjort de?
Nej hade jag gjorde de då när jag va på dåligt humör så kunde de ha blivit massa fel så de va väl lika bra.
Så stog jag väl där ute 10 minuter sen kom mamma så fick vi äntligen åka.


Jag måste säga att jag börjar bli trött på hur affärer och sjukhus och massa sånt där, är i den här stan.
Jag ska inte dra alla över en kam, men dom flesta är riktigt inkompitenta för sina arbeten tyvär!
Sen när vi gick också kom jag på, så fick vi se att de va en som satt och åt lunch när de va så mycket.
Hon kunde inte väntat tills de va lite mindre folk? Nej hon va heeeelt tvungen att äta! Oooh herregud.
Ja de kanske är en liten grej att bli irriterad över, men hur kul är det igentligen? Fy fan säger jag bara.
Nej när jag orkar och har mer tid så kanske man ska skriva ett brev eller en insändare eller nått och klaga.
Kanske inte hjälper men de kanske öppnar ögonen på folk och dom kanske också gör som jag då.
Vem vet, de kan ju faktiskt bli en spark i röven på dom som bestämmer och då kanske de blir lite ändring.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback