Karneval/Festival!

Yes i går kom de som är den ända stora grejen i Avesta under hela året, karnevalen/festivalen!
Under denna helg kommer man få se mycket fylla, musik och massa blantad skit.
Men på ett sätt är denna helg de ända som är roligt under hela året faktiskt,
De brukar ju inte hända så mycket här annars -.- så deta är väl de som nästan alla ser fram emot.
I går åkte jag hem till Linda med Catrin & Acke och chillade lite grann bara (Eric va där också)
Sen drog ner till stan och skulle kolla lite grann, så fick jag Linda att åka virvelvinden med mig.
De är nog något hon ångrar i dag kan jag lova, för hon satt och skrek "mamma" och så nästan hela tiden.
Men jag hade kul åt henne, men de hade han som puttar på fart också haha.
Sen efter vi hade åkt den gick vi upp till Beppes och letade skjuts åt Catrin och sen drog vi andra till Acke.
Och där fick vi göra något som inte hade trott vi skulle få göra i går direkt,
Blev att spela quiz med dom och Ackes pappa och hennes föräldras kompisar om musik & film.
Acke sa att jag va grym på film, men de handla om massa gammla filmer så de va jag inte.
Men sen när de gick över till musik då va jag on fire kan jag lova hahaha, i alla fall på dom flesta frågorna.
Nu ska jag fixa mig lite granna medans mamma står i duschen och härjar haha.
Sen ska jag ner på stan med mamma och glo runt lite hade jag tänkt, hon ville kolla på kockduellen också :)
Så nu ska jag bädda sängen och grejer och kolla om katterna ska in också.
Puss puss :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback