Hemmakur mot finnar!

Okej nu ska jag ge er en massa olika saker i från hemmet som man kan använda på ovälkommna finnar!

Man ska aldrig försöka klämma en finne om du inte vet att du gör rätt, de blir bara fula ärr då oftast.
Sen kan de också bli så att du bara har i mer skit i såret som blir efteråt, och då kommer de ännu fler.
Finn medel är bra, men då ska man se till att inte ha fin kläderna på sig när man använder de,
Vissa finn medel som t.ex Basiron eller Clerasil kan ge blekande fläckar på kläder, och de vill man ju inte.
Så ska man använda de, gör de helst innan läggdags eller när du har skit kläder på dig ;)


Här kommer mina små tips som jag vet funkar! Eller ja för mig i alla fall ;)

  • Tandkräm
  • Aloe vera
  • Ättika
  • Vodka
Ha bara på en liten klick på fingret och sen smetar du ut de på din finne.
Låt de helst värka över natten och skölj sen rent ansiktet på morronen, ni kan också bara ha de nån timme.
Dessa torkar ut finnen och de är de som måste göras, nu menar jag inte att du kommer se den försvinna på en nanosekund direkt, men ni fattar vad jag menar.

Hoppas nåt av de hjälper er!


Puss puss :*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback