Operation

Rubriker förklarar en del.
Jag har haft väldiga problem med min hals på sistonde och va tyvär tvungen att åka in akut i går.
Jag kunde varken svälja, prata och nästan inte andas som jag skulle, de va skit jobbigt!
Jag har för mig att jag nämnde förut att jag stog på väntelista om operation till att ta bort halsmandlarna.
De kändes skönt att veta att de snart blir gjort, men i dag fick jag ännu bättre nyheter.
När jag åkte in i går så va de så att de tog lite tid och så innan jag fick hjälp, men de gick bra till slut.
Sjuksköterskan blev sur uppe i falun för i min remiss jag fick i Avesta stog de att jag skulle vänta till i morron.
Men jag klarade inte av de, jag skulle kunna ha skjutit huvuet av mig i går, så ont gjorde det!
Men jag fick i alla fall ligga kvar över natten med dropp och så för att jag inte skulle dö" typ.
Eftersom jag inte fick i mig mat och kanske va tvungen att opereras dagen efter så fick jag inge mat.
Utan jag fick näringsdropp, de ersatte typ maten jag igentligen skulle ha fått, så de va ju bra.
Jag fick också antibiotika i dropp form, att få de utan riktigt mat i sig va ett helvete kan jag lova!
Jag spydde som en gris och de kan man tydligen göra när man inte är van vid antibiotika.
Jag va tvungen att ova i typ ett väntrum för de fanns inge lediga rum någonstans.
Mamma låg på en soffa och jag i en säng, och vi fick inte släcka lampan så de blev lite svårt att sova.
Sen i morse fick jag äta lite yoghurt eftersom dom inte kunde operara mig i dag, de fanns inte tid.
Men dom sa att eftersom detta återkommer ofta för mig och för att jag va så himla svullen,
Så skulle jag få en tid så jag vet precis när de blir, och den tiden blir nu på måndag.
Så jag fick med mig antibiotika hem och speciella diklofenak och alvedon tabletter som jag ska ta.
Dom trodde jag hade halsfluss, halsböld, körtellfeber eller nått annat hals grejs, dom va inte riktigt säkra.
Men för er som har mycket problem med halsen, kanske halsfluss ofta och så,
Kan du inte svälja åka in de kan vara väldigt illa eller bli de, så ta allti de säkra före de osäkra.
De är verkligen inte kul att vara så här sjuk, och jag kan lova att de ska bli skönt att bli av med dom!

Så nu vet inte varför jag inte orkat blogga, har inte orkat gjort någonting typ, bara lega i soffan typ haha.
Har sovit rätt mycket till och från i dag så nu ska jag äta lite stuvade makaroner och köttbullar.
De går bra att svälja nu så ska vara försiktig men äta rätt fort så de inte blir kallt ;)
Får se hur de blir dom här dagarna tills måndag, om jag skriver eller inte, men jag ska i alla fall försöka.

Puss puss :*




(Vet inte om jag fick med allt men har ni frågot så ställ dom, så ska jag svara så fort jag kan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback