Hahahaha!

Jag sitter nere med mamma och pratar lite med mamma,
Semla på finska betyder macka på svenska, och de tyckte jag va jätte kul,
Så jag går upp till Catrin som har kommit och ska sova här och frågar om hon vet vad macka heter på finska,
Så här gick konverstationen till,

Jag:
Catrin vet du va macka heter på finska?
Catrin: Nej?
Jag: De heter semla.

Första gången mamma hörde de på jobbet så fattade hon inte att de va macka, så hon tänkte,
"Men vi har bara mandelmassa och grädde i våra semlor" sen fick hon reda på att de va macka.
Och när jag skulle berätta för Catrin att mamma tänkt så så sa jag
"Jag har bara mandelmassa och grädde i mina skinkor"
Fatta skratt attacken jag fick, jag tror jag inte skrattat så här mycket på länge! ;)
Men just ni sitter vi här och nördar med varsin dator i soffan,
Hon hörde av sig för ett tag sen och frågade om jag ville ha sov sällskap i natt,
Självklart vill jag de så hon kom hit till ungefär halv 8 typ :)
Nu ska jag vara lite social med henne så får vi se om jag skriver mer sen,
Puss puss :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback