Öl i håret?

Jag tänker tipsa er om en liten hemmakur som jag inte själv testat än men jag ska göra de sen.
De gäller ju att ha alla ingredienser hemma, och de har inte jag haft på ett tag, men hör att de är effektivt.


De du behöver är:
  • 30 ml vatten (helst destillerat vatten)
  • 2 msk äppelcidervinäger
  • 7 droppar av eterisk olja av citron
  • 30 ml öl (spelar ingen roll vad de är för öl)

Ja de står öl, fränt va? Jag trodde inte på de först men tydligen så är de så.

Så här gör man:
Blanda alla ingredienser i en liten butt med handtag, då kan de bli lättare att hälla sen. Skölj håret med denna vätska efter schamponeringen. Handduks torka håret och sen är de bara att styla det som vanligt. Man får både glans och volym, och va inte rädd att håret kommer lukta öl, lukten av öl försvinner på grund av tillägget av den eterisk olja. De är mestadels ölen som gör volymen och ger glans, men genom att blanda ölen med de andra ingredienserna gör att man får större chans att få de glansigt och volymigt.
Gör denna kur ungefär 1 gång i månaden så kommer man inom kort se resultat! :)

Hoppas de hjälper er för jag kommer nog att använda detta ofta om de funkar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback