Vigo "tuggummit med funktion" ???

Okej, nu har jag sett den här reklamen om Vigo "tuggummi med funktion" ett antal gånger.
Och måste ju bara säga att jag tror inte på de här, hur fan hade dom tänkt att man skulle bli "snyggare" med Vigo Beauty t.ex? De finns tre olika varianter, själv har jag inte testat för jag är inte direkt en tuggummi fantast, men dom heter i alla fall,

  • Vigo Beauty
  • Vigo Focus
  • Vigo Active
De som dom ska "hjälpa till med" är olika beroende på vilket man väljer.

Beauty: I detta tuggummit finns det ämnen för sun och elastisk hud.
Innehåller: C vitamin, B12,B6 & B1 vitaminer, Selen & Betakaroten.
Denna är för dig som tar hand om ditt yttre och prioriterar en hälsosam livsstil.
Denna har en smak av fruit mint.
(Selen i detta tuggummi ska tydligen stärka naglar och hår också, de är nog de ända jag tror på)

Focus: I detta finns det ämnen för ökad mental prestationsförmåga.
Innehåller: C vitamin, B12 & B6 vitamin, Koffein & Ginseng.
Denna är utvecklad för dig som behöver lite extra skärpa på vardagen.
Denna har en smak av mint.

Active: I detta finns det ämnen för ökad fysisk kapacitet.
Innehåller: C vitamin, B12,B6 & B vitaminer, D vitamin, Koffein & Magnesium.
För dig som motionerar ska tugga detta för extra vitaminer och miniraler.
Det har en smak av power mint.

Alla produkter i vigo-serien innehåller en liten bas eller vad man ska säga, av C- och B-vitaminer. Dessutom innehåller varje variant ytterligare näringsämnen som karaktäriserar respektive funktion. (Som jag skrev här över) Utöver nyttiga vitaminer ingår även xylitol som stärker dina tänder, vilket är bra i försig.


Är de bara jag som tycker de låter "skumt" och en aning otrovärdigt? Nej jag tror inte på de här, ska de hjälpa håret och naglarna som Beauty gör då måste man ju äta många t.ex. Sen tror jag inte att ett tuggummi med koffein gör dig piggare än vad t.ex kaffe eller energidryck gör.

Vad tycker ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback